Ryanair sätter in extraflyg till strandsatta passagerare på Lanzarote

Foto: Hugo Ryvik / Canariajournalen.no

Foto: Hugo Ryvik / Canariajournalen.no

I onsdags ställde Ryanair in en flygning från Lanzarote till Santiago de Compostela på grund av dåliga väderförhållanden. Informationen till passagerarna var knapphändig, och situationen vid informationsdesken var i upplopptillstånd. Nu har bolaget satt in extraflyg.

Text & Bild av: Hugo Ryvik <[email protected]>

Passagerarna blev informerade om en väntetid på mellan fyra och tio dagar för att nå Santiago de Compostela. Passagerare har även klagat över otillräcklig information från Ryanair om avbokningen, samt flera timmar långa köer vid flyginformationsdisken.

Ryanair kommer nu att skicka informationen via SMS och e-post till passagerare som inte har ansökt om en återbetalning av biljetterna, eller har ombokas, om att det insatts en extra flygning, enligt tidningen Preferente.

Flygbolaget säger att orsaken till den inställda flygningen var helt utanför deras kontroll, och ber enligt uppgift passagerarna om ursäkt.

Flera andra utländska passagerare som reste med andra avgångar från Lanzarote lär också ha påverkats av inställda turer och förseningar orsakade av dåligt väder på Lanzarote på onsdagen.

Denna artikel levererades av vår innehållspartner Canariajournalen.no, där den först publicerades.


Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: